Kata I Love You hanya untuk Modus - Info Namina

Tuesday, January 2, 2018

Kata I Love You hanya untuk Modus

Fakta mengenai Suatu Ucapan yang sering kita dengar yaitu I Love You, ternyata saat seseorang jatuh cinta, mendengar kata "I love you" akan membawa kebahagiaan yang luar biasa. Tiga kata ajaib itu bahkan masih menebar kebahagiaan bagi pasangan yang telah lama bersama. Malangnya, sebuah fakta menyebutkan bahawa kalimat "I love you" tidak selalu mengungkapkan isi hati seseorang. Boleh jadi, kalimat itu hanya basa basi untuk menyenangkan hati orang lain.

Kata I Love You hanya untuk Modus

Romantis, Tapi Palsu


Sebuah penelitian menyebutkan bahawa saat seseorang melakukan hal-hal romantis seperti memeluk, mencium dan mengatakan cinta, sebenarnya orang tersebut sedang menutupi perasaan yang sebenarnya, dilansir Indiatimes.

Kajian yang dilakukan Sean Horan, pembantu profesor di DePaul University dan Melanie Booth-Butterfield, profesor di West Virginia University mendapati bahwa seseorang akan menunjukkan ekspresi cinta yang palsu sebanyak tiga kali dalam seminggu pada pasangannya.

Hanya Menutupi Perasaan


Mungkin anda kecewa membaca fakta ini, tapi anda juga harus tahu mengapa banyak orang melakukan hal romantis yang palsu. Sukarelawan mengatakan bahawa mereka hanya ingin menutupi perasaan yang sebenarnya, misalnya kecewa, marah sedih dan perasaan negatif lain. Ada juga yang hanya melakukan hal mesra demi menyenangkan hati pasangan atau mengelakkan konflik.

Walaupun hasil kajian ini tidak terlalu menyenangkan, kami yakin, masih banyak orang yang sungguh-sungguh melakukan hal romantis kerana dia memang mencintai pasangannya.
Disqus comments